מהו איזון גלגלים דינמי ומתי יש בו צורך?

כולנו נוהגים ברכב שלנו ונהנים כמובן מאיכות הנסיעה, אך יום אחד אנחנו שמים לב לבעיה משונה – יש תחושה שאחד או יותר מהגלגלים ברכב שלנו, פשוט לא מסתובבים בצורה טובה. יש מעין רעידות בגלגל, והרכב לא מפסיק לרעוד. לרוב, לא שמים לב לכך בנסיעה במהירות נמוכה, אבל ככל שמאיצים – הרעידות הללו מורגשות יותר ויותר. בדקתם את הצמיגים, ולא נראה שיש בהם פנצ'ר, ולא נראה שיש בהם חור. השאלה היא, מה קרה פה? מה שקרה זה שהגלגלים שלכם יצאו מאיזון  -וכנראה שאתם זקוקים לטיפול של איזון גלגלים דינמי.

להכיר את הטיפול ואת התהליך

  • מה קרה פה? – מה שקרה זה פשוט מאד – הגלגלים שלכם אינם מאוזנים. יש אזור מסוים בגלגל אשר סופג יותר משקל מאשר אזורים אחרים בגלגל, ואתם מרגישים זאת בצורת רעידות. כמובן שיש רמות שונות של חוסר איזון – לעתים זה יתגלה רק במהירות של מעל 100 קמ"ש, ולעתים תחושו בכך לעתים הרבה יותר קרובות.
  • מה האיזון הדינמי עושה? – באופן כללי, איזון גלגלים משמעותו להחזיר כמובן את המשקל הזהה לצמיגים, כדי שהם יוכלו לספק לכם אחיזת כביש טובה. האיזון הדינמי הוא האיזון הנפוץ יותר מבין השניים. מדוע? כי איזון גלגלים דינמי נדרש כמעט תמיד כשמדובר על רכב פרטי (האיזון הסטטי מיעוד ברובו לרכבי שטח ורכבים מסחריים).
  • ואיך זה מתבצע? – איזון גלגלים דינמי מתבצע ע"י ניתוק בין מערכת הגלגלים לבין הרכב עצמו (אם כי עדיין הם נותרים פחות או יותר במקומם). כעת, מחברים את הגלגלים אל מכשיר מיוחד אשר מודד את האיזון שלהם, ומבצעים תיקון באזור. לרוב, מוסיפים משקולות מיוחדות לאזורים בצמיגים ובגלגלים, מבצעים שוב בדיקה עם מכונות מתקדמות, וכך מוודאים כמובן שהרכב שוב נוסע בצורה תקינה – בדגש על נסיעה במהירות גבוהה.

איזון גלגלים

מתי מומלץ לבצע זאת מראש?

מומלץ בחום לבחון את האופציה לאיזון של הגלגלים אחרי שאתם מתקינים צמיג חדש לגמרי ברכב שלכם. הצמיג החדש בעצם מפר את האיזון עם הצמיגים הישנים, וסביר להניח שאתם תחושו רעידות מסוימות ברכב. לכן, בצעו מראש איזון בגלגלים שלכם, ותוכלו לנהוג בבטחה.

כתיבת תגובה