תנאי אחריות בצמיגי רכב

החלפת צמיגיםאם אתם רוכשים צמיגים חדשים אתם חייבים לוודא שהם מגיעים עם אחריות מלאה. לכמה זמן האחריות צריכה להינתן? מה היא בכלל אומרת, כיצד אפשר להשתמש בה? במאמר זה נציג בפניכם את כל התשובות.

מי מספק את האחריות?

את האחריות על הצמיגים תספק יצרנית הצמיגים. האם אתם יכולים לפנות אל יצרנית הצמיגים מישראל? ככל הנראה שלא, אך אתם כן יכולים לפנות אל היבואן הרשמי שלה. יש לכל חברה יבואן רשמי, כאשר הוא זה שמייצג אותה בארץ ואם אתם רוצים לפנות אליה הוא יעשה את זה בשבילכם כאשר אתם אלו שתדרשו ממנו לטפל בבעיה. יכול להיות שהצמיג לא איכותי ונשחק מוקדם מהצפוי, ולכל אלו הוא זה שייתן את הדין והחשבון.

מה לגבי התקנת הצמיגים?

אם הצמיגים לא נשחקים אלא יש בעיה כלשהי בהתקנה שלהם, אין סיבה שתפנו ליצרן הרכב או ליבואן. מה שאתם צריכים לעשות זה לפנות לאותו מוסך שהתקין את הצמיגים כי הוא זה שאחראי על הבעיה. במצב כזה אין שום סיבה שהיצרן ייקח אחריות על משהו שהוא לא באמת עשה כאשר יש עוד כמה סעיפים שפוסלים את האחריות שלו, כמו למשל: מקרים בהם הצמיג נחבל או פוצץ על הכביש כמו למשל מאבן או בור, שריפה של הצמיג וכל נזק שאינו בלאי טבעי מוקדם מהצפוי.

לכמה זמן האחריות נמשכת?

אחריות על צמיגים חשובה מאין כמותה כיוון שבסופו של דבר צמיג הוא לא מוצר זול. צמיג פשוט יכול להגיע למחירים של 300 ואפילו 800 שקלים, כאשר המחיר לארבעה גלגלים הוא לא הוצאה פשוטה כלל. בדרך כלל לאחריות יש תוקף והיא לא תהיה לעד הרי בסופו של דבר הצמיג יסבול מבלאי כלשהו. במידה והבלאי קרה אחרי 4 שנים ממועד הקנייה אתם יכולים לשכוח מהאחריות, אך אם יש בעיה כלשהי לפני תום פרק הזמן הזה אתם יכולים לפנות ליבואן הרשמי והוא יבדוק מה ניתן לעשות. בדרך כלל מי שמתקין את הצמיגים יספק לכם אחריות של חצי שנה בלבד ובדרך כלל אין בעיות בתחום זה.

כתיבת תגובה