תקלות נפוצות ברכב וכיצד לתקן

אם עולם הרכב מלחיץ אתכם וכל תקלה קטנה נגמרת בפאניקה וקריאה לחבר טוב או לבן משפחה, אולי כדאי שתתחילו להתגבר על הפחד. יש תקלות פשוטות מאוד שהן דווקא הנפוצות ביותר, ואפשר להתמודד איתן לבד. ההתמודדות העצמאית לא רק תלמד אתכם הרבה אלא תחסוך לכם לא מעט כסף.

איך מתקנים פנצ'ר?

קודם כל צריך להבין שלתקן פנצ'ר לא תוכלו לבצע בעצמכם אלא רק אצל פנצ'רייה מקצועית. אז למה הכוונה בלתקן פנצ'ר? הכוונה העממית היא בדרך כלל להחליף גלגל, ואת זה כל אחד יכול לעשות כאשר יש צורך בידע בסיסי למדי ומעט מאוד כוח פיזי. קודם כל, חשוב לעצור במקום בטוח ואם אין כזה, אל תעצרו. אחרי שעצרתם במקום בטוח תרוקנו את תא המטען כדי להוציא את כל מה שנמצא מתחתיו: ערכת החלפת הפנצ'ר והגלגל הרזרבי. שחררו את הברגים של הגלגל הבעייתי בעודו על הקרקע, כדי שתהיה לכם קונטרה, הרימו את הרכב בעזרת ג'ק, הוציאו את הגלגל והחליפו אותו בגלגל החדש.

תקלות נפוצות ברכב

איך מחליפים מצבר?

אז אחרי שלמדתם איך מחליפים גלגל הגיע הזמן לעלות שלב ולהבין כיצד מחליפים מצבר. המצבר יכול להיגמר בגלל שהוא כבר זקן במיוחד או כי שכחתם את האורות ברכב דלוקים. יש להחליף את המצבר אך ורק כאשר המנוע דומם לחלוטין כאשר יש להסיר תחילה את כיסוי הפלסטיק שעל המצבר. אחרי שהסרתם את הכיסוי, השתמשו במפתח ברגים כדי לשחרר את הכבל השלילי, זה שנמצא לרוב בצבע שחור ומסומן במינוס. אחריו, תנתקו את הכבל החיובי, האדום, זה שמסומן בסימן פלוס. אחרי חיבור צינורית הפליטה אל המצבר החדש, החליקו אותו למקומו וחברו אותו בדיוק באותם השלבים.

איך משחררים הגה שננעל?

הגה שננעל יכול להטריף את דעתכם. זה יכול לקרות כאשר אתם ממהרים מאוד ומרוב פאניקה לא מבינים שהפתרון כה פשוט וכה קל. יכול להיות שההגה ננעל וזה מה שמציק לכם ויכול להיות שהמפתח עצמו לא נכנס בכלל לסטארטר, ולמעשה יש קשר הדוק בין הדברים. מה שעליכם לעשות הוא פשוט לשחק מעט עם ההגה עד אשר הנעילה תשתחרר. הנעילה הזו היא דבר טבעי שקורה לרכב ואחרי שההגה ישתחרר תוכלו גם להכניס את המפתח אל הסטארטר ולהניע בלי בעיות.

צריכים להחליף מגבים?

יכול להיות שהמגבים שלכם כבר פגומים ואולי במקרה הגרוע יותר, לא רק שהם לא מנקים היטב את השמשה שלכם, הם גם יכולים לשרוט אותה. כדי להחליף מגבים עליכם לוודא קודם כל שיש לכם מגבים שמתאימים לרכב. שימו לב שלרוב לשני המגבים יש אורכים שונים ולכן אתם צריכים לחבר אותם במקום הראוי להם. יש שני סוגי חיבורים עיקריים למגב, אחד מהם הוא חיבור וו ואחד הוא חיבור הידית. את המגבים יש להכניס בסיבוב של 90 מעלות עד להישמע קליק ולאחר מכן ודאו שהם מקובעים היטב.

כתיבת תגובה